Funktionärsinstruktör FU1 och FU2 (2)

Som funktionärsinstruktör är du berättigad att utbilda funktionärer på nivån FU 1 (upp till U16) och för funktionärer på nivån FU 2.

För att kunna utbilda funktionärer är det mycket viktigt

• att du själv har god erfarenhet av att vara funktionär,
  • att du är van vid både tidtagning och
  • att kunna hantera det elektroniska matchprotokollet i Profixio samt
  • att du har god kunskap om regelverket för funktionärer innan du går instruktörsutbildningen.

Som ett förberedande moment inför instruktörsutbildningen kommer du att få några enklare regelfrågor.

Till din hjälp har du ett utbildningsmaterial som SHF har tagit fram. Det är det utbildningsmaterial som ska användas och under instruktörsutbildningen kommer vi att gå igenom hur utbildningsmaterialet är uppbyggd och hur det ska användas. Nytt för säsongen 2024/2025 är att kursdeltagarna ska gå igenom en förberedande inläsningsdel innan du träffar dem på själva utbildningen som hålls fysiskt under ca 2 timmar. På så sätt kan vi möta önskemålen om att ha kurserna kortare och att kunna fokusera på bl.a. Profixio. Kursdeltagarna kommer också att få tillgång till utbildningsmaterialet digitalt.

Lunch och fika ingår.

Vid anmälan är det viktigt att du som instruktör för förbundet väljer Förbund och Handbollförbundet Väst och du som instruktör för förening väljer Förening och den förening du tillhör.

För dig som anmäler dig som förbundsinstruktör - betala kostnaden och skapa sedan ett ersättningsanspråk via Cleverservice.

• 2024-09-01
      • 2024-09-07 10:00 - 16:00